Ekonomi

Emeklilik ve personel maaş promosyonlarında kriz büyüyor

Kamu ve özel bankalar promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip etmeye devam ediyor. Markalar ve tüketiciler arasında bir köprü olan Complaintvar, rekabetin iyiden uyguna doğru arttığı bu dönemde maaş promosyonlarına odaklandı.

31 Mart 2022 ortasını ve 31 Mart 2023 tarihini kapsayan verilere göre; Bankalara yönelik ücret promosyonu şikayetleri bir önceki döneme göre %287 artışla ilk sırada yer aldı. 2022’de 808 olan bahis şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e yükseldi.

Kamu bankalarına son dönemde promosyonlarla ilgili 293 şikayet gelirken, yeni dönemde bu sayı yüzde 436 artışla 1.572’ye ulaştı. Özel bankalara yapılan promosyon şikayetleri ise yüzde 486 artarak 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.

ÇEKİM LİMİTLİ BAHİS İLE ŞİKAYETLERDE BÜYÜK ARTIŞ

Tüketicilerin özel ve kamu bankaları için çözüm aradığı bir diğer konu da para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limitlerine yönelik şikayetler %212 arttı. Son dönemde 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanya ve reklamlarını duyurmak amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesaj ve e-posta şikayetlerinde %52 artış oldu.

POS CİHAZ ŞİKAYETLERİ %46’YA ULAŞTI

Finans dünyasındaki hemen hemen her sürecin sanal ortamda gerçekleşmesiyle birlikte tüketicilerin yaşadıkları sıkıntılar ve çözüm bekledikleri bahisler de değişti ve bu durum şikayetlerin artmasına neden oldu. Bu kapsamda POS cihazları ile ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme göre %46 artması da bu değişimin bir sonucudur. Yine sanal ortamda gerçekleşen para transfer işlemleri ve işlemlerde tüketicinin yaşadığı sorunlar bir önceki döneme göre %44 arttı.

Araştırmaya göre; Söz konusu dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler %22 artışla 423 binden 518 bine, özel bankalara yönelik şikayetler %28 artışla 295 binden 377 bine, kamu bankalarına yönelik şikayetler ise 128 binden 200 bine yükseldi. %10 artışla 142 bin.

HGS-OGS VE KGS ŞİKAYETLERİ %44 AZALDI

Söz konusu dönemde şikayet düşüşü yaşayan bahis başlıkları incelendiğinde en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülmektedir. Edinilen bilgiye göre, bir önceki döneme göre tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21’lik düşüş olurken, bu oran kamu bankalarında yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 oldu. Aynı dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde %30, online işlemlerde ise %37 oranında düşüş olduğu görülmektedir.

oltu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort